„W krainie bajtów” to satyryczna opowieść o dziecku, które odchodząc od klawiatury od razu zasiadało przed ekranem telewizora lub na odwrót, aż pewnego dnia obudziło się w wygenerowanej przez komputer wirtualnej rzeczywistości – wrogim świecie zaludnionym przez nieprzyjaźnie nastawione postacie: Złodzieja Czasu, Natrętów Reklamowych i tajemniczego Sieciowego Potwora. Bohater czując, że powoli staje się robotem, postanawia wrócić do domu. Jednak, żeby tego dokonać, musi nauczyć się, jak wykorzystywać media z pożytkiem, poradzić sobie z przejawami agresji i bezkrytycznym przyjmowaniem negatywnych wzorców zachowania. Uczy się, jak bezpiecznie używać Internetu i unikać pułapek, który może on stwarzać dla dzieci.
Przedstawiony program ukazał i dogłębnie zanalizował negatywne aspekty wpływu telewizji, Internetu i gier komputerowych na psychikę młodego odbiorcy w procesie kształtowania jego osobowości.
« poprzednia | następna » |
---|